Terug aan boord en richting de onderhoudsperiode

9 juni 2019 - Conakry, Guinee

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik weer terug aan boord en het was ook wel tijd voor een nieuwe blog en een update van onze kant. Silke komt 20 juni weer richting het schip als deze in Las Palmas ligt. De afgelopen drie maanden zijn we in Nederland geweest zodat Silke kon herstellen. Eind februari zijn we richting Nederland gegaan omdat ze ziek werd zoals je in de vorige blog kon lezen. Nu is alles weer goed bevonden en konden we onze terugkeer gaan plannen!

Deze drie maanden zijn we bij mijn ouders in Bolsward geweest en deze tijd is wel snel gegaan. In deze tijd 'thuis' heb ik ongeveer twee maanden bij een installatiebedrijf in Groningen gewerkt. Silke kon het meeste van haar werkzaamheden van afstand doen, wat is dat internet dan ook verrekte handig!
Ook kon ik bij een reünie zijn van mijn basisschool. Om klasgenoten weer te zien na ruim 18 jaar (wat een tijd geleden alweer...) Leuk om te horen wat iedereen na de basisschool heeft gedaan en nu doet.

Afgelopen dinsdag morgen ben ik weer aangekomen in Conakry waar het schip nog een aantal dagen ligt voordat we richting Las Palmas gaan voor de onderhoudsperiode. De 10 maanden in Guinée zitter er alweer op. In oktober zijn we beide aan boord gekomen en in december en februari moesten we helaas naar huis toe dus voor ons zelf was dit een aparte werkperiode. Maar er is goed werk gedaan deze periode hier! Dit was alweer het vierde bezoek van Mercy Ships aan Guinée.

Vrijdag hebben we de laatste duik gehad om alle netten er weer af te halen voor de vaart richting Las Palmas. Tijdens deze duik heb ik nog een aantal zee egels gezien en helaas ook gevoeld... De camera had ik helaas niet mee, na ongeveer 10 maanden groeit er een hoop onder een schip! Tijdens de werfperiode in Las Palmas gaat het schip weer in droogdok zodat de onderkant geverfd kan worden en er groot onderhoud kan worden uitgevoerd.

DSC_2613[1]

Het terrein op de kade begint aardig leeg te raken, de tenten waar patiënten werden behandeld of ingeschreven worden zijn opgeruimd. De meeste auto's staan op dek 8 kortom het is bijna tijd om te gaan.

DSC_2609[1]

DSC_2606[1]

Tot zover deze korte blog!

Groetjes,

Ruben

1. Alize:
    13 juni 2019
    Ruben en Silke, wat fijn om te lezen dat de gezondheid van Silke weer goed is om aan boord te gaan!! Iets om dankbaar voor te zijn!! Eind juni komen wij ook weer een tijdje aan boord, we kijken ernaar uit om jullie weer te zien!! Gods zegen gewenst voor de vaart Ruben en Silke voor de vlucht naar Grand Canaria