Voor omke Arjen

18 december 2018 - Conakry, Guinee

Hallo allemaal,

Onverwachts zijn Silke en ik in Nederland geweest omdat op 30 november mijn omke Arjen overleden is. Het afgelopen anderhalf jaar heeft hij gevochten tegen kanker en dit gevecht helaas verloren. Afgelopen donderdag 6 december hadden we de herdenkingsdienst van hem wat echt een hele mooie dienst was.

Omke Arjen was een op en top Fries die in Utrecht woonde, en zijn kinderen werden het Fries ook een klein beetje bijgebracht. Hij hield van gezelligheid en van mensen om hem heen. En ik denk dat ik voor al zijn oomzeggers kan spreken dat we hele goede herinneringen hebben aan hem. We zijn bijvoorbeeld een keer met hem op stap geweest in Utrecht. Tot in de late uurtjes in de kroeg en de volgende ochtend weer vroeg op omdat we gingen fietsen in de omgeving van Utrecht. Hij was altijd erg actief :)

Arjen en Claire
Arjen in het midden.

Arjen was mijn moeders jongere broer en diegene die graag mocht ouwehoeren, wat ook wel eens bijna verkeerd ging... Een voorbeeld toen we een keer een familie dag hadden en er ook pijl en boog mocht worden geschoten. Hij dan expres iets te hoog richtte en over het doel heen schoot, zo de pijl het bos in. Daar was ook een weiland vlakbij waar paarden in stonden dus die had hij ook zomaar kunnen raken...

Heel dankbaar zijn wij dat hij op onze bruiloft van de partij was en op dat moment wel op zijn best was. Aan de foto's kan je niet zien dat hij ziek was, hij had weer een vol bos haar en zag er gezond uit. Alleen aan zijn lopen kon je zien dat hij al zware therapieën heeft gehad in de maanden ervoor. Een hele mooie herinnering is ook dat tijdens het feest in de avond hij nog een stukje heeft gedaan met de hele familie, en het is opgenomen! Zie: https://rubenmercyships.reislogger.nl/video/arjen-stukje-tijdens.44623
Dit was ook typisch Arjen om op het laatste moment nog iets te bedenken. Tijdens de rit naar Hamburg heeft hij dit bedacht en aan iedereen die mee deed doorgestuurd. Maar er moest ook nog iemand zijn die het stuk ging zingen, dus dat heeft hij toen ook maar gedaan.

Op weg naar de bruiloft in Hamburg

Tot het einde gevochten.. Leave omke Arjen we gaan je ontzettend missen! Rust zacht.

Weima & vd Werf - Thús https://youtu.be/5HyUTBunCts

1. Petra visser:
    18 december 2018
    Helemaal arjen we zullen hem nooit vergeten
  2. Henny Visser:
    19 december 2018
    Mooi geschreven Ruben.
    Sterkte....
    Wat fijn dat ik je Oom heb mogen ontmoeten op je bruiloft.