Welkom op mijn blog!

27 augustus 2016 - Bolsward, Nederland

Hallo allemaal!

Welkom op mijn blog! Dit is mijn eerste berichtje en hierin zal ik uitleggen wat de organisatie Mercy Ships doet en wat mijn plannen voor de komende tijd zijn.

Mercy Ships

Mercy Ships is een christelijke organisatie met een hospitaalschip waarop gratis operaties worden aangeboden aan de bevolking van landen in o.a. Afrika. Voorbeelden van operaties zijn het verwijderen van tumoren, orthopedische operaties, oogoperaties en tandheelkunde. Sinds 1978 is Mercy Ships vanuit Zwitserland actief en inmiddels zijn er al 16 landen actief bij Mercy ships betrokken. Het schip wordt door ruim 400 vrijwilligers gerund: artsen, verpleegkundigen, technisch personeel, keukenpersoneel, officieren.. iedere functie wordt door vrijwilligers bemand. De vrijwilligers aan boord komen uit meer dan 40 verschillende landen.

De organisatie heeft op dit moment één hospitaalschip, de Africa Mercy, dit schip is het grootste particuliere ziekenhuisschip ter wereld. Met als doel om de allerarmsten in de wereld gratis te helpen. De organisatie heeft daarbij de volgende visie en missie:

Visie:

Mercy Ships streeft ernaar, in navolging van Jezus, het toonbeeld van liefde in actie te worden door hoop te geven en genezing te brengen.

Missie:

Mercy Ships Holland wil mensen en middelen inzetten ter ondersteuning van het internationale werk van Mercy Ships. Mercy Ships wil, in navolging van Jezus, hoop geven en genezing brengen aan kansarme mensen in de allerarmste ontwikkelingslanden omdat ieder mens kostbaar is.

Meer informatie over Mercy Ships is te vinden op http://www.mercyships.nl

Vrijwilligerswerk

7 september vertrek ik naar Lindale in Texas (VS) om daar eerst het onboarding programma te volgen. Dit is een training van 5 weken gevolgd door een klein project in Afrika van 2,5 week (field practice). Dit alles is nodig om je voor te bereiden wanneer je langer dan één jaar vrijwilligerswerk gaat doen.

Vanaf 4 november a.s. stap ik aan boord van de Africa Mercy. Het schip ligt dan in Benin, dit ligt aan de west kust van Afrika, waar deze voor een aantal maanden operaties zal uitvoeren. Vanwege mijn technische opleiding heb ik een functie in de technische dienst aangeboden gekregen.

Sponsoring

Als vrijwilliger moet je iedere maand een crew fee (een bedrag) betalen. Doordat iedere vrijwilliger de crew fee betaald (de kosten wonen,voeding etc.) kunnen de operaties gratis worden aangeboden. Voor één jaar vrijwilligerswerk betekend dit voor mij ongeveer 9000,00 euro.

Wil je ook meehelpen om dit jaar mogelijk te maken, dan kun je me sponsoren. Vanzelfsprekend is iedere gift, maandelijks of eenmalig, meer dan welkom!

IBAN: NL75 ABNA 041 146 7778 Mercy Ships Holland te Rotterdam

o.v.v. Ruben Galama AFM 4443

Vooral de code is belangrijk om te vermelden! Anders komt de gift niet bij mij terecht.

De donaties die worden gemaakt zijn belastingaftrekbaar omdat Mercy Ships als ANBI instelling is aangemerkt.

Contact

Op deze blog zal regelmatig een update komen van mijn activiteiten en belevenissen. Als je je aanmeld voor de mailinglist (rechtsboven) krijg je automatisch een bericht als er een nieuw bericht is geplaatst.

Een berichtje sturen mag altijd! Dit kan op de volgende manieren:

Telefoon / Whatsapp: +31 (0) 6-38089714

E-mail: [email protected]

Ik hoop dat bovenstaande informatie wat meer duidelijkheid geeft wat mijn plannen zijn voor de komende tijd. Naast sponsoring, vraag ik ook om ondersteuning in gebed. Het wordt vast en zeker een leerzame en spannende tijd.

Alvast heel hartelijk dank voor de (financiële) ondersteuning en gebed!

Groetjes,

Ruben Galama

P.s. Als je nog ideeën/vragen hebt laat het me weten! Dan zal ik deze in een volgende blog proberen te beantwoorden.

1. Matthias:
    1 september 2016
    Heel veel plezier toegewenst! Veel succes met deze uitdaging;)
  2. Ed en Henriette:
    4 september 2016
    Ruben een hele fijne opbouwende tijd op het schip!
    Laat God de Vader de Spil zijn van deze nieuwe uitdaging!
    Laat God Zijn Kracht en Liefde in jou zichtbaar zijn.

We gaan biddend met jou mee en we zegenen jou en de gehele bemanning en dat er vele mensen geholpen kunnen worden.
    Ed & Henriette