Naam:
567
Video’s:

Over mij

Hallo allemaal!

Sinds november 2016 ben ik als vrijwilliger actief bij de organisatie Mercy Ships. Dit is een Christelijke organisatie die hospitaalschepen inzet om levens te veranderen in derde wereld landen (www.mercyships.nl). De organisatie concentreert zich met name op west-Afrika omdat daar de nood het hoogst is.
In september van 2016 ben ik begonnen met een voorbereidingsprogramma wat onboarding heet. Tijdens dit programma heb ik mijn vrouw Silke leren kennen en in juli van 2018 zijn wij getrouwd. In oktober 2018 zijn we samen terug aan boord van het hospitaalschip de ‘Africa Mercy’ gegaan en zullen wij tot en met eind 2022 bij Mercy Ships blijven. Waar ik mij eerst voor 1 jaar heb aangemeld zijn dit er inmiddels al veel meer geworden! Ik werk in de engineering afdeling en ben onderdeel van het HVAC team dat o.a. de ventilatie, air conditioning en koelingen aan boord onderhoud. Silke werkt in het hospitaal als kwaliteits manager.

Momenteel ligt de Africa Mercy in Tenerife, Spanje, vanwege de Corona pandemie. In afwachting wanneer het weer terug kan naar west-Afrika. Momenteel worden er aan boord projecten gedaan om het schip in een goede staat te houden. Ook wordt er een tweede schip gebouwd in China, de Global Mercy, welke spoedig klaar zal zijn. Ons is gevraagd of wij naar dat schip willen gaan en helpen deze gereed te maken voor de eerste werk periode. Het is en wordt een drukke en prachtige ervaring en Mercy Ships is echt een deel van ons leven geworden. Heel graag gebed gevraagd voor deze tijd!

Groetjes,

Ruben en Silke

Over mijn reis

In onze tijd aan boord betalen we elke maand crew fees voor de kosten van wonen, eten/drinken en om de organisatie te ondersteunen. In deze tijd verdienen we geen geld omdat we als vrijwilligers aan boord werken. In het kort leven we dus van giften.

Voor ons komen er extra kosten bij zoals een extra verzekering bovenop de zorg verzekering, vlieg tickets en persoonlijke uitgaven. Voor deze twee jaar aan boord betalen we ongeveer $ 11.000 samen aan crew fees. (Alles wordt in dollars betaald aan boord) Het totaal wat we zullen uitgeven ligt veel hoger omdat we de andere uitgaven hierin nog niet hebben mee gerekend maar dit gaat al gauw richting de 10.000 euro per persoon voor onze tijd aan boord.

Wil je ook meehelpen om onze tijd bij Mercy Ships mogelijk te maken, dan kun je ons sponsoren!

Het bedrag wordt overgemaakt via het kantoor van Mercy Ships in Rotterdam en vanaf daar wordt het op onze accounts aan boord overgemaakt. Vanaf hier worden de crew fees ook betaald.

Sponsoren kan via:
IBAN: NL75 ABNA 0411 4677 78 t.n.v. Mercy Ships Holland te Rotterdam
o.v.v. Ruben Galama AFM 4443

Vooral de code is belangrijk om te vermelden!

De donaties die worden gemaakt zijn belasting aftrekbaar omdat Mercy Ships als ANBI instelling is aangemerkt.

Vanzelfsprekend is iedere gift, maandelijks of eenmalig, meer dan welkom!

Heel hartelijk dank!

Ruben en Silke

Bezochte landen

Ik heb 10 landen (4%) bezocht:

België, Benin, Frankrijk, Guinee, Kameroen, Nederland, Senegal, Spanje, Togo, Verenigde Staten.