Gereedmaken voor Afrika!

19 oktober 2016 - Lindale, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Nog één nacht slapen en dan vertrekken we richting Afrika voor de field practice!
Voor de field practice gaan we naar een kindertehuis toe in Abomey in Benin, dit ligt ongeveer een 130 km van Cotonou af.
Het kindertehuis heet 'House of Hope' (http://www.houseofhopebenin.org/About_us.html) en wordt door een voormalig medewerkster van Mercy Ships gerund. Hier verblijven we t/m 4 november om mee te helpen. We gaan o.a. activiteiten met de kinderen doen die hier wonen en ook computerles geven. Verder gaan we helpen met wat klussen en onderhoudswerk. En voor de rest zien we wel wat er allemaal gebeurt en gedaan moet worden, dit is vaak toch een verrassing als je naar Afrika gaat! Ben erg benieuwd!

We vertrekken morgenochtend om 07:00 lokale tijd richting Dallas Forth Worth airport om op het vliegtuig te stappen, en met een paar overstappen, hopen we dan vrijdagavond 18:40 lokale tijd in Benin aan te komen.

De afgelopen weken zijn snel gegaan. Vorige week hebben we de Basic Safety Training gehad, wat inhield dat we een kleine brandweer cursus hebben gehad en een paar brandjes moesten blussen. Op maandag eerst de theorie en op dinsdag de praktijk met SCBA (Self Contained Breathing Apparatus). Ik heb een filmpje toegevoegd waarop ik deze om doe, dit is wel zonder de overige uitrusting. Je moest laten zien dat je deze binnen de gestelde tijd om kan doen. De foto's met volledige uitrusting aan en dat we bezig zijn heb ik toegevoegd! We moesten onder andere met oefen rook een pop uit de container halen. Hierna gingen we een paar brandjes blussen met mobiele brandblussers, later moesten we de container in terwijl er een brand in was. Het was erg warm in de pakken, niet alleen in de container maar buiten ook! Dus veel zweten en veel drinken!
Ook hebben we tijdens deze week een reanimatie training met een AED gehad en wat basis EHBO handelingen. De donderdag en vrijdag ging over overleven op zee, de middelen die je tot beschikking hebt om te overleven en hier hoort ook praktijk bij! Op vrijdag zijn we het zwembad in gegaan en hebben we in een overlevingspak gezwommen en hiermee in een vlot geklommen. Ook moesten we dit vlot omkeren, door op de onderkant de klimmen en deze zo weer overeind te helpen. Hiervan heb ik foto's toegevoegd! Dus nu zijn we helemaal voorbereid om straks naar het schip te gaan!

Ik weet niet of ik de komende twee weken internet heb als we in Abomey zijn, dus mocht het lang duren voordat er een reactie komt op een berichtje dan ligt het daaraan :)

Groet,

Ruben

P.s. Aan de linkerkant van de website heb ik een aantal links toegevoegd, hoe je een kaart of pakketje kunt sturen en ook wat er tot nu toe aan donaties is binnen gekomen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rein:
    19 november 2016
    Goed getrained zie ik wel ;)