Aangekomen op het IOC in Texas!

8 september 2016 - Lindale, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Gisteravond (lokale tijd) ben ik aangekomen op het IOC (International Operations Centre) in Lindale, Texas voor het onboarding programma. De vluchten waren goed en geen vertragingen gehad. Eerst ben ik van Amsterdam naar Houston gevlogen, daarna naar Dallas en vervolgens naar Tyler. Ook geen problemen gehad om de Verenigde Staten binnen te komen. Wel grappig direct op het vliegveld in Houston veel winkeltjes met cowboy hoeden, laarzen en nog meer souvenirs. De uitspraak Everything is bigger in Texas werd me meteen al duidelijk. De auto’s zijn hier een stuk groter… in Nederland rijdt de helft in een VW Golf of kleiner maar hier is een pick up normaal.

Op het vliegveld in Tyler ben ik opgehaald en naar het IOC gebracht. Volgens mij begin ik al aardig aan het tijdverschil te wennen, het is hier 7 uur vroeger dan in Nederland. Nou ja we zien het vandaag wel of ik niet eerder in slaap val…

Het onboarding programma start zaterdag dus de komende dagen arriveren er meer vrijwilligers, ik ben de tweede. De ander is Will uit Washington, hij gaat als Systems Administrator aan de slag op het schip. Gisteravond even gesproken, hij loopt momenteel mee met de afdeling hier om wat ervaring op te doen voor straks op het schip.

Het is wel apart dat het dan nu zover is na een aantal weken van voorbereiden! Ongeveer vanaf April ben je er mee bezig nadat ik eerst naar een introductie weekend ben geweest van de organisatie. Hierna de stap gezet om aan te melden en dan is het zover! Nu eerst het onboarding programma en vanaf 4 november naar het schip. Dit duurt nog even maar het is zomaar zover. De afgelopen weken veel geregeld, inentingen gehaald (10 prikken in totaal… je moet er wat voor over hebben :) ), verzekering enz. enz. enz. Afgelopen weekend (tijdelijk) afscheid genomen van familie en vrienden! En afgelopen zondag de zegen meegekregen in de kerk, heel bijzonder was dit!

Heel erg bedankt voor de leuke berichtjes van de laatste dagen!

Ik heb alvast wat foto’s op de website gezet, ook om even te testen of en hoe het allemaal werkt op de website.

Groet,

Ruben

P.s In oktober is er weer een introductie weekend van Mercy Ships, wil je hier meer informatie over kijk dan even op de volgende website: https://www.mercyships.nl/help-mee/aan-boord/introductieweekend

1. Henny:
    10 september 2016
    Lieve Ruben.
    Wat een geweldig verhaal en fijn dat alles voorspoedig is verlopen.
    Voor vandaag een Goede dag en God,sZegen.
  2. Esther:
    22 september 2016
    Hey Ruben!
    Mooie foto`s. Fijn dat je veilig bent aangekomen. Ondertussen al flink aan de bak denk ik.
    Echt zo bijzonder dat je hier deel vanuit mag maken. Je hebt al veel bijzondere werkplekken gezien. Deze verbreedt je horizon letterlijk en figuurlijk. Zet`m op kanjer!
    tút essie
  3. Henny Visser:
    23 september 2016
    Hoi Ruben.
    Ja, dat je horizon verbreed is duidelijk waar. Ik hoop dat je het naar je zin hebt en wens je Gods Zegen toe.
    Lieve groeten.
    Henny
  4. Joke Rozendaal:
    26 september 2016
    Hee Ruben,
    Ik ben heel erg trots op je dat je dit bijzondere werk gaat doen.
    Ik blijf je volgen.

Heel veel liefs, tante Joke